Usuwanie ósemek

W naszej klinice usuwaniem ósemek zajmuje się:

Usuwanie ósemek

Ósemki są zębami, które sprawiają pacjentom najwięcej problemów i niedogodności. Szczególnie, gdy wyrzynają się w nieprawidłowej pozycji. Często problemem jest też to, iż zęby te z trudem mieszczą się w jamie ustnej powodując liczne kłopoty. Jeżeli proces wyrzynania się ósemki został zatrzymany i ząb pozostaje niewidoczny, jego położenie prawdopodobnie jest nieprawidłowe, co może powodować uszkodzenia korzeni pozostałych trzonowców. Zatrzymanie może być bolesne i powodować opuchliznę. Dodatkowo, ósemki są bardziej narażone na powstawanie próchnicy, gdyż dostęp do nich jest utrudniony, przez co dokładne ich oczyszczenie bywa kłopotliwe. Efektem tego jest zalegający pokarm, który sprzyja namnażaniu się bakterii.

Praktyczne wskazówki - jak przygotować się do zabiegu:

• na pierwszej wizycie konsultacyjnej lekarz wykonuje zdjęcie pantomograficzne, dzięki któremu dokładnie zobaczy położenie zęba oraz przebieg jego korzeni;
  • najlepiej zagospodarować sobie 2-3 dni na ewentualną kontrol w razie, gdyby wystąpiły jakiekolwiek objawy niepożądane. Najczęściej właśnie w drugiej lub trzeciej dobie występuje największe obrzmienie, które oczywiście jest normalne;
  • przed samym zabiegiem najlepiej zjeść lekki, lecz kaloryczny posiłek;
  • przed usunięciem zębów mądrości nie powinno się spożywać napojów alkoholowych  – powodują zakwaszanie organizmu, przez co działanie znieczulenia może być mniej skuteczne;
  • ważne, aby przed zabiegiem postarać się wypocząć i odprężyć, a podczas samego zabiegu zaufać wiedzy i doświadczeniu lekarza.

Chirurgiczne usuwanie ósemek – Warszawa

Chirurgiczne usuwanie ósemek jest coraz częściej spotykanym zabiegiem, jeżeli chodzi o chirurgię stomatologiczną. Wiąże się to z wieloma nieprawidłowościami w procesie wzrostu zęba. Usuwanie ósemek przeprowadzane jest w znieczuleniu miejscowym, co wpływa na ograniczenie dyskomfortu pacjenta. Rodzaj znieczulenia dopasowany jest indywidualnie do pacjenta. Czas trwania zabiegu, jakim jest wyrywanie ósemek, może być różny – jest on wcześniej szacunkowo określony przez lekarza na podstawie badania – zarówno klinicznego, jak i radiologicznego. W bardzo trudnych przypadków chirurgiczne usuwanie ósemek może zakończyć się koniecznością szycia tkanek.

W jakich przypadkach zaleca się chirurgiczne usuwanie ósemek?

Wyrywanie ósemek nie zawsze musi oznaczać ingerencję chirurga. Są jednak przypadki, w których jest to konieczne. Wskazaniem do zabiegu jest nieprawidłowe ułożenie zęba, które wpływa na wadę zgryzu i może powodować podrażnienia wewnątrz jamy ustnej. Usuwanie ósemek wskazane jest także w przypadku kiedy duża powierzchnia zęba jest zakażona próchnicą i istnieje ryzyko przeniesienia jej na pozostałe zęby.

Po zabiegu, jakim jest chirurgiczne usuwanie ósemek, należy stosować się do zaleceń stomatologa.

• Przez około 30 minut po zabiegu należy trzymać na ranie specjalny opatrunek, który wpływa na krzepnięcie krwi w ranie.
  • W ciągu dwóch godzin po zabiegu nie należy pić i jeść. Warto też ograniczyć napoje gorące i gazowane aż do momentu całkowitego zagojenia się rany.
  • W razie konieczności należy stosować środki przeciwbólowe i zimne kompresy. Ból może utrzymywać się do kilku dni po zabiegu. W razie niepokojących objawów lub przedłużających się dolegliwości związanych z bólem należy zgłosić się na kontrolę – w szczególnych przypadkach po zabiegu konieczne jest zastosowanie antybiotykoterapii.
  • Po około dwóch dniach od zabiegu można rozpocząć płukanie jamy ustnej środkiem wskazanym przez lekarza. Podczas tej czynności należy zachować szczególną uwagę, aby nie podrażnić miejsca, w którym wcześniej znajdował się ząb.

Zachęcamy do skorzystania z usług naszego gabinetu stomatologicznego. Oprócz chirurgicznego usuwania ósemek proponujemy Państwu implanty zębowe. W zakresie naszych usług znajduje się także ortodoncja

Dental Max
Specjalistyczna Przychodnia Stomatologiczna